Днес най-търсената селскостопанска стока е може би зелето-0,30 и розовия домат0,80, най-слабо търсена стока е краставицата 0,50-0,60 - никой не се интересува от този зеленчук.... Лютивата чушка-рибка - 0,85; лютивата шипка 0,60; патладжана 0,40; бял пипер от 0,40 до 1,00 според качеството ....корнишон дребен 0,70-0,80; кромид стар 0,50-0,60; картоф стар 0,60; зелен фасул 1,00; жълт фасул 1,20; праскови 1,00; грозде 1,00-1,10; червена капия 0,60; карфиол 0,50; праз 2,50/10 глави/. Домата 0,30-0,50.
Нужен е електронен регистър на зеленчукопроизводителите, защото веригите искат да изкупуват българска продукция, но трябва да бъде в срокове, подчерта той.
Сега не се знае на какви площи, какви количества и какви зеленчуци се произвеждат, както и в какви срокове могат да се доставят до съответните вериги.
Тук не става въпрос за облагане с данъци на зеленчукопроизводителите, понеже те се страхуват от това, по-скоро го правим за да имаме представа какво количество се произвежда, обясни министърът.
По думите му това е необходимо, за да може продукцията да се предлага на веригите и за износ на чужди пазари. В никакъв случай министерството няма да бъде посредник, уточни Греков.
Вписването в регистъра, който трябва да е готов до 1 октомври, ще бъде безплатно. Това ще става в областните дирекции по земеделие.
Министърът съобщи, че се подготвя наредба за контрол на вноса на селскостопанска продукция. Не става въпрос за тарифни и митнически ограничения, а по-скоро за документацията за произход и качество, защото сме свидетели, че голяма част от вносната продукция е евтина, но не и качествена, обясни Греков.
Още първия месец след встъпването ми в длъжност направих срещи с всички вериги, надявам се, че и другите ще реагират, каза още Греков. По думите му те са отворени към българските производители, "но за съжаление повечето зеленчукопроизводители не отговарят на условията, както за качеството така и за опаковки". Според министъра подобни обекти ще позволят да се избегнат надценките на прекупвачите.
Греков обяви още, че е предвидил срещи с кметове, за да се уточнят възможностите на пазарите да бъдат отделени сергии, за да могат зеленчукопроизводителите сами да предлагат стоката си.